субота, 17 вересня 2022 р.

 

НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ

ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ

 


ü    Лист МОН від 27.06.2022 № 1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/23 навчальному році» тощо (https://osvita.ua/legislation/tag-lystymon/).                     Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;

ü Лист МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії»;

ü    Лист МОН № 1/3737-22 від 29.03.2022 "Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні" https://clck.ru/sT9ku

ü    Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 "Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України" https://is.gd/aXxte0

ü    Лист МОН від 04.04.2022 № 1/3872-22 «Про методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій» https://is.gd/TMNf19

ü    Лист ІМЗО від 04.04.2022 № 22.1/10-434 «Кращі практики психолого-педагогічного супроводу та підтримки учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій і збройних конфліктів» https://is.gd/yBy8Uf

ü    лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»;

ü    ст. 21, 22 Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» 1999 р

ü    Лист МОНУ Про затвердження професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти» від 30.11.2020 № 6\1427-20 https://clck.ru/sT9kK

ü    Лист МОНУ «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному роцівід» 30.08.2020 №1\9495 https://is.gd/zzmPMp

ü    Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України” https://is.gd/A7ctuZ

ü    Наказ МОНУ Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти від 28.12.2019 № 1646 

ü    Лист МОНУ щодо створення у 2019-2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок від 27.06.2019 №» 1/9-414 

ü    НАКАЗ МОНУ від від 06.08.2018 р. № 609 Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти 

ü    Етичний кодекс психолога від 18.12.1990. 

ü    МОНУ Наказ від 03.05.99. № 127 Про дозвіл батьків. 

ü    МОНУ Лист від 27.08. 2000. № 1/9 – 352 Про ведення документації і звітності психологічної служби. 

ü    МОНУ Наказ від 19.10.01. № 691 Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів. 

ü    МОНУ Наказ від 20.04.01. № 330 Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах 

ü    МОНУ Наказ від 15.06.2004 р.№ 1/9-324 Про внесення змін і доповнень до нормативної чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів 

ü    МОНУ Лист від 14.02.05. № 1/9 – 64 Про тривалість робочого тижня практичних психологів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів. 

ü    МОНУ Наказ від 08.12.05 № 1/9 – 701 Про освітній кваліфікаційний рівень практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів .

ü    Щодо розподілу робочого часу у практичних психологів та соціальних педагогів від 26.09.12 № 1/9-683 .

ü    Лист МОН Від 30.10. 2018р. № 1/9-656 “Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей ”.

ü    Лист МОН Від 29.12.2018р. № 1/9-790 “Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашнього насильству та булінгу” ” .

ü    Методичні рекомендації щодо впровадження циклограм діяльності працівників психологічної служби.

ü    Матеріали для використання в роботі під час воєнних дій. https://is.gd/D7iCGF

ü    Психологічна допомога під час війни https://is.gd/ci7c9b

ü    Конвенції  ООН  «Про права дитини»

ü     ст. 21, 22 Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» 1999 р

ü Загальної декларації прав людини.


__________________________________________________________________

Алгоритми виявлення та реагування працівників психологічної служби закладу освіти на вчинення насильства щодо дитини

• При отриманні інформації/повідомлення про випадок жорстокого поводження з дітьми або життю чи здоров’ю яких загрожує небезпека, передає інформацію для подальшого реагування керівнику(-ці) закладу або уповноваженій особі.

• У випадку особистого виявлення дітей, які постраждали від жорстокого поводження або життю чи здоров’ю яких загрожує небезпека або/та став свідком таких подій:

- вживає заходи для припинення жорстокого поводження;

- невідкладно надає дитині належну допомогу та за потреби забезпечує

надання екстреної медичної допомоги;

- не залишає дитину наодинці;

- передає інформацію для подальшого реагування керівнику(-ці) закладу або уповноваженій особі;

- може провести первинне опитування учасників інциденту: постраждалої

особи, кривдника(-ці) чи кривдників, свідків.

• Забезпечує організацію психологічного супроводу та соціально- педагогічного патронажу в системі освіти з дітьми та їх батьками; проведення з батьками та іншими учасниками освітнього процесу роз’яснювальної та виховної роботи із запобігання, протидії негативним проявам та наслідкам жорстокого поводження з дітьми, залишення дитини в небезпеці.

• Бере участь (у разі необхідності) в оцінці рівня безпеки, в проведенні оцінки потреб дитини та у роботі міждисциплінарної команди по здійсненню соціального захисту дитини (за погодженням з керівником(-цею) закладу).

Методичні рекомендації «Небезпечні інтернет-групи, ігри, квести, челенджі»

Законодавчі та нормативно-правові акти щодо запобігання та протидії насильства:

Закон України "Про запобігання та протидію домашньому насильству"

Постанова від 22 серпня 2018 р. № 658 Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі

Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству

Про затвердження методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами

Створення безпечного освітнього середовища, зокрема в інтернеті, формування навичок цифрової грамотності та поведінки у дітей у всесвітній мережі є важливими завданнями.

Зокрема, на сайті МОН можна знайти розділ “Безпека дітей в Інтернеті” для підвищення рівня обізнаності батьків і вчителів.

Крім того, діють телефони"гарячих ліній", за якими діти можуть отримати психологічну підтримку в разі, якщо вони потрапили в ризиковані для здоров’я ситуації, зокрема випадки, пов’язані із соціальними мережами.

  • Національна дитяча гаряча лінія:0-800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних),116111 (безкоштовно з мобільних).
  • Безкоштовна цілодобова гаряча лінія для жертв домашнього насильства –15-47.
  • Безкоштовна Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства –116-123.

На платформі цифрової освіти ДІЯ також можна знайти освітній Серіал для батьків "Безпека дітей в інтернеті" про те, як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального насильства.

На сайті Міністерства цифрової трансформації оприлюднено онлайн-посібник "COVID-19. Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів". У ньому розміщена інформація про найбільш актуальні проблеми віртуального життя дітей, способи розв’язання проблем та захист дітей онлайн під час карантину.

Ми спільно маємо відслідковувати нові тенденції в цифровому середовищі, вчасно на них реагувати та підвищувати обізнаність батьків, вчителів та дітей щодо можливих ризиків.

Немає коментарів:

Дописати коментар