НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ
ДОКУМЕНТИ
ДІЯЛЬНОСТІ
ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ
ü Лист МОН від 27.06.2022 № 1/7035-22
«Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в
2022/23 навчальному році» тощо (https://osvita.ua/legislation/tag-lystymon/). Лист
МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного
виховання в закладах освіти України»;
ü Лист МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми
в умовах воєнної агресії»;
ü Лист МОН №
1/3737-22 від 29.03.2022 "Про забезпечення психологічного супроводу
учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні" https://clck.ru/sT9ku
ü Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 "Щодо
недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові
позицій Збройних сил України" https://is.gd/aXxte0
ü Лист МОН від
04.04.2022 № 1/3872-22 «Про методичні рекомендації «Перша психологічна
допомога. Алгоритм дій» https://is.gd/TMNf19
ü Лист ІМЗО від
04.04.2022 № 22.1/10-434 «Кращі практики психолого-педагогічного супроводу та
підтримки учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій і збройних
конфліктів» https://is.gd/yBy8Uf
ü лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22
«Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в
Україні»;
ü
ст. 21, 22 Закону України «Про освіту», «Про загальну
середню освіту» 1999 р
ü Лист МОНУ Про
затвердження професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти» від
30.11.2020 № 6\1427-20 https://clck.ru/sT9kK
ü Лист МОНУ «Щодо
організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної
середньої освіти у 2020/2021 навчальному роцівід» 30.08.2020 №1\9495 https://is.gd/zzmPMp
ü Наказ МОН від
22.05.2018 № 509 “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі
освіти України” https://is.gd/A7ctuZ
ü Наказ МОНУ
Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів
виховного впливу в закладах освіти від 28.12.2019 № 1646
ü Лист МОНУ щодо
створення у 2019-2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей
та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок від 27.06.2019 №» 1/9-414
ü НАКАЗ МОНУ від від
06.08.2018 р. № 609 Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного
супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої
та дошкільної освіти
ü Етичний кодекс
психолога від 18.12.1990.
ü МОНУ Наказ від
03.05.99. № 127 Про дозвіл батьків.
ü МОНУ Лист від
27.08. 2000. № 1/9 – 352 Про ведення документації і звітності психологічної
служби.
ü МОНУ Наказ від
19.10.01. № 691 Про затвердження Положення про психологічний кабінет
дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів.
ü МОНУ Наказ від
20.04.01. № 330 Про затвердження Положення про експертизу психологічного і
соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах
ü МОНУ Наказ від
15.06.2004 р.№ 1/9-324 Про внесення змін і доповнень до нормативної чисельності
практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів
ü МОНУ Лист від
14.02.05. № 1/9 – 64 Про тривалість робочого тижня практичних психологів
спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів.
ü МОНУ Наказ від
08.12.05 № 1/9 – 701 Про освітній кваліфікаційний рівень практичних психологів
і соціальних педагогів навчальних закладів .
ü Щодо розподілу
робочого часу у практичних психологів та соціальних педагогів від 26.09.12 №
1/9-683 .
ü Лист МОН Від
30.10. 2018р. № 1/9-656 “Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та
протидії домашньому насильству відносно дітей ”.
ü Лист МОН Від
29.12.2018р. № 1/9-790 “Щодо організації роботи у закладах освіти з питань
запобігання і протидії домашнього насильству та булінгу” ” .
ü Методичні
рекомендації щодо впровадження циклограм діяльності працівників психологічної
служби.
ü Матеріали для
використання в роботі під час воєнних дій. https://is.gd/D7iCGF
ü Психологічна
допомога під час війни https://is.gd/ci7c9b
ü Конвенції ООН
«Про права дитини»
ü ст. 21, 22 Закону України «Про
освіту», «Про загальну середню освіту» 1999 р
ü Загальної
декларації прав людини.
__________________________________________________________________
Алгоритми виявлення та реагування працівників психологічної служби закладу освіти на вчинення насильства щодо дитини
• При отриманні інформації/повідомлення
про випадок жорстокого поводження з дітьми або життю чи здоров’ю яких загрожує
небезпека, передає інформацію для подальшого реагування керівнику(-ці) закладу
або уповноваженій особі.
• У випадку особистого
виявлення дітей, які постраждали від жорстокого поводження або життю чи
здоров’ю яких загрожує небезпека або/та став свідком таких подій:
- вживає заходи для
припинення жорстокого поводження;
- невідкладно надає
дитині належну допомогу та за потреби забезпечує
надання екстреної
медичної допомоги;
- не залишає дитину
наодинці;
- передає інформацію
для подальшого реагування керівнику(-ці) закладу або уповноваженій особі;
- може провести
первинне опитування учасників інциденту: постраждалої
особи, кривдника(-ці)
чи кривдників, свідків.
• Забезпечує
організацію психологічного супроводу та соціально- педагогічного патронажу в
системі освіти з дітьми та їх батьками; проведення з батьками та іншими
учасниками освітнього процесу роз’яснювальної та виховної роботи із
запобігання, протидії негативним проявам та наслідкам жорстокого поводження з
дітьми, залишення дитини в небезпеці.
• Бере участь (у разі
необхідності) в оцінці рівня безпеки, в проведенні оцінки потреб дитини та у
роботі міждисциплінарної команди по здійсненню соціального захисту дитини (за
погодженням з керівником(-цею) закладу).
Методичні рекомендації
«Небезпечні інтернет-групи, ігри, квести, челенджі»
Законодавчі та нормативно-правові акти
щодо запобігання та протидії насильства:
Закон України
"Про запобігання та протидію домашньому насильству"
Методичні рекомендації
щодо запобігання та протидії насильству
Створення безпечного освітнього
середовища, зокрема в інтернеті, формування навичок цифрової грамотності та поведінки
у дітей у всесвітній мережі є важливими завданнями.
Зокрема, на сайті МОН можна знайти розділ “Безпека дітей в
Інтернеті” для підвищення рівня обізнаності батьків і вчителів.
Крім того, діють
телефони"гарячих ліній", за якими діти можуть отримати психологічну
підтримку в разі, якщо вони потрапили в ризиковані для здоров’я ситуації,
зокрема випадки, пов’язані із соціальними мережами.
- Національна
дитяча гаряча лінія:0-800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних),116111
(безкоштовно з мобільних).
- Безкоштовна
цілодобова гаряча лінія для жертв домашнього насильства –15-47.
- Безкоштовна
Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства –116-123.
На платформі цифрової освіти ДІЯ також можна знайти освітній Серіал для батьків "Безпека
дітей в інтернеті" про те, як уберегти дітей онлайн від шкідливих
матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального
насильства.
На сайті Міністерства цифрової трансформації оприлюднено онлайн-посібник "COVID-19.
Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів". У ньому розміщена
інформація про найбільш актуальні проблеми віртуального життя дітей, способи
розв’язання проблем та захист дітей онлайн під час карантину.
Ми спільно маємо
відслідковувати нові тенденції в цифровому середовищі, вчасно на них реагувати
та підвищувати обізнаність батьків, вчителів та дітей щодо можливих ризиків.
Немає коментарів:
Дописати коментар